خدمات مرکز

دیتیلینگ

همیشه بدنه خودرو نسبت به دیگر اجزای آن بیشتر در معرض آسیب های خارجی قرار دارد. تابش اشعه ماورا بنفش (UV) نور خورشید، گرد و غبار، اثرات ناشی از شستشوی کارواش، اثرات فضولات پرندگان، اثرات شیره و شاخ و برگ درختان، همه این موارد از شفافیت رنگ بدنه خودرو کاسته و ظاهر خودرو را ناپسند می کند. برای کاهش این اثرات باید خودروی خود به نحوی نگهداری کنید تا در معرض آسیب های فوق قرارنگیرد.

قبل از هر چیز بهتر است آشنایی مختصری نسبت به رنگ بدنه خودرو داشته باشیم.

شناخت لایه های رنگ خودرو

اولین لایه که روی بدنه قرار می گیرد “فسفاته” نام دارد که از زنگ زدن جلوگیری می کند. لایه دوم ED می باشد و اولین لایه رنگی روی بدنه است که چسبندگی بین لایه های بعدی و فلز ایجاد می کند. لایه سوم آستریا پرایمر می باشد که قبل از رنگ اصلی خودرو پاشیده می شود. پس از آستر رنگ اصلی قرار دارد و در انتها کیلر پاشیده می شود تا بدنه خودرو شفاف تر شود و سختی بیشتری داشته باشد.

ضخامت این لایه ها متفاوت است. ضخامت آستریا پرایمر با توجه به برند و فرآیند رنگ آمیزی متغییر است و معمولا بین 8 الی 38 میکرون(یک هزارم میلیمتر) می باشد. ضخامت رنگ اصلی بین 13 تا 38 میکرون و ضخامت کیلر بین 38 تا 102 میکرون است، در مجموع می توان گفت ضخامت کلی لایه ها بین 67 تا 198 میکرون می باشد.

لازم به ذکر است رنگ خودروهای ژاپنی ضخامت کمتری نسبت به خودروهای آمریکایی و اروپایی دارد.

انواع رنگ خودرو

رنگ روغنی یا ساده: رنگ روغنی یا ساده که در بازار به رنگ 21 معروف است بیشتردر خودروهای قدیمی مورد استفاده قرار می گرفته است. روی رنگهای روغنی کیلر پاشیده می شود که باعث سختی و مقاومت و همچنین شفافیت رنگ خودرو می گردد، گاهی به جای کیلر از یک ماده سخت کننده تر به نام ایزوسیانات استفاده می گردد که در این صورت رنگ اصلی را با ایزوسیانات ترکیب کرده و به صورت تک مرحله ای کار رنگ آمیزی انجام می شود.

رنگ متالیک: رنگهای متالیک در بازار به نام 54 شناخته می شود. در رنگهای متالیک از پودر فلزی مثل آلومینیوم استفاده می شود و دلیل درخشندگی رنگهای متالیک وجود پودر فلزی می باشد.

رنگ صدف: رنگهای صدفی مانند رنگهای متالیک می باشد با این تفاوت که به جای پودر فلز از براده سرامیک( میکا) استفاده شده است.

احیا و ریکاوری رنگ

اولین بخش از پوشش رنگ خودرو که در معرض آسیب های خارجی قرار می دهد کیلر می باشد. خط و خش، گرد و غبار، اثرات ناشی از فضولات پرندگان، شیره درختان، اثرات ناشی از شستشوی نامناسب در کارواش، اثرات شاخ و برگ درختان در صورتی که عمیق نباشند کیلر را مورد آسیب قرار می دهند.

با استفاده از پولیش و مواد لایه بردار و دستگاه های مخصوص دیتیلیلینگ در طی 3 مرحله از سطح خارجی کیلر لایه برداری می شود تا جلا و درخشندگی رنگ خودرو به حالت قبل برگردد، این فرآیند باید توسط متخصص انجام گردد و قبل از اجرا با دستگاه ضخامت سنج ضخامت رنگ و کیلر مورد سنجش قرار بگیرد تا عمل لایه برداری به درستی انجام گردد و از ضخامت کیلر عبور نکند.

سرامیک

یکی از راه های متداول جهت جلوگیری از ایجاد آسیب های خارجی به رنگ بدنه خودرو استفاده از نانو سرامیک می باشد. ضخامت نانو سرامیک های بدنه بین 5 تا 7 میکرون می باشد و به 3 دسته تقسیم می شوند: سرامیک های پلیمری، سرامیک های کوارتزی، سرامیک های هیبریدی که ترکیبی از سرامیک پلیمری و کوارتزی می باشد. سرامیک ها به صورت مایع عرضه و اجرا می گردد. سرامیک با رنگ بدنه خودرو تشکیل پیوند داده و سطح بدنه را سخت و شفاف می نماید و بدین ترتیب از آسیب های خارجی جلوگیری می کند.

احیای رنگ و ریکاوری

صفر شویی و موتور شویی

سرامیک

رپینگ

نصب کاورهای رنگی

اجرای کاورهای PPF 3-2

اجرای دودی و آنتی یو وی

اجرای بلک پکیج

اجرای دکال

نقاشی

نقاشی کامل بدنه

نقاشی رینگها

نقاشی کلیپرها

نقاشی قطعات داخلی

صافکاری و PDR

تودوزی

تودوزی صندلیها

تودوزی رودریها

اجرای سقف جیر

تعویض کمربندها

نگین کاری

آپدیت و کدینگ

فیس لیفت

هیدروگرافی

سقف کهکشانی